«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

دست نوشته آیت ا...  خامنه‌ای در ابتدای قرآن قدیمی مسجد کرامت / ۱۳۵۲ خورشیدی

  • کد خبر: ۶۰۶۰۶
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
دست نوشته آیت ا...  خامنه‌ای در ابتدای قرآن قدیمی مسجد کرامت / ۱۳۵۲ خورشیدی
رهبر معظم انقلاب یکی از مشوقان اصلی قاریان برای برپایی جلسات قرآن در شهر مشهد بودند. حتی خودشان در بسیاری از این جلسات شرکت می‌کردند تا این برنامه‌ها از رونق نیفتد. مرحوم حاجی کرامت، واقف اصلی مسجد کرامت، به مناسبت شروع جلسه قرآن این مسجد، قرآنی به این جلسه هدیه کرد و از آیت ا...  خامنه‌ای خواست تا ابتدای آن دست نوشته‌ای بنویسند. این دست نوشته حدود سال ۱۳۵۲ نوشته شده است.
حسینی نژاد | شهرآرانیوز - سال ۱۳۵۲ خورشیدی بود. فعالیت‌های انقلابی روزبه روز در شهر گسترش پیدا می‌کرد و روحانی پرشور و انقلابی شهر مشهد نیز از این قاعده مستثنا نبود. وی با برپایی درس‌های تفسیر قرآن و نهج البلاغه سعی می‌کرد خروش انقلابی مردم در برابر رژیم شاه را زنده نگه دارد.

اما در کنار این فعالیت ها، شور و علاقه شدید ایشان به تلاوت قرآن نیز زبانزد خاص و عام بود. رهبر معظم انقلاب یکی از مشوقان اصلی قاریان برای برپایی جلسات قرآن در شهر بودند. حتی خودشان در بسیاری از این جلسات شرکت می‌کردند تا این برنامه‌ها از رونق نیفتد. استاد سیدمرتضی سادات فاطمی، از قاریان برجسته و بین المللی شهر مشهد، یکی از کسانی است که همراه با رهبر معظم انقلاب در جلسات قرآن شرکت می‌کرد. با پیشنهاد رهبر انقلاب، جلسه مسجد کرامت با همکاری مرحوم استاد مختاری، یکی دیگر از استادان برجسته شهر، تشکیل شد. مرحوم حاجی کرامت واقف اصلی مسجد کرامت بود. وی به مناسبت شروع جلسه قرآن این مسجد، قرآنی به این جلسه هدیه کرد و از آیت ا...  خامنه‌ای خواست تا ابتدای آن دست نوشته‌ای بنویسند. این دست نوشته حدود سال ۱۳۵۲ نوشته شده است.

 
دست نوشته آیت ا...  خامنه‌ای در ابتدای قرآن قدیمی مسجد کرامت / ۱۳۵۲ خورشیدی
 

متن دست نوشته:

بنیادگر و واقف بنای پرشکوه و برکت خیز «مسجد کرامت» که همواره قرین توفیق و تکریم پروردگار باد، این نسخه نفیس قرآن کریم را همچون درة التاج همه منضمات منقول مسجد، بر تلاوتگران و نیایشگران و عندلیبان این بوستان وقف نمود. به امید روزی که قرآن را، چون درسی فراگیریم و، چون دستوری به کار بندیم و، چون برنامه‌ای همه جلوه‌های زنده بودن را از آن الهام یابیم.

کتبه العبد العلی غفرا... له
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->